رینگ لایت برای عکاسی

 رینگ لایت خوب برای عکاسی چی بخریم؟ بهترین رینگ لایت برای عکاسی با گوشی چیست؟ اگر شما هم به دنبال خرید رینگ لایت مناسب برای عکاسی هستید بهترین جای ممکن آمده اید.


چون در این مقاله می خواهیم به خرید انواع رینگ لایت های مناسب عکاسی بپردازیم و در انتهای مقاله بهترین مدل ها را خدمت شما عزیران به همراه لینک خرید معرفی کنیم.


اگر در انتخاب و خرید رینگ لایت جدی هستی تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.


ریتگ لایت ها یا چراغ های حلقه ای امروزه یکی از پرکاربردترین تجهیزات نورپردازی برای عکاسی پرتره ، مدل سازی و تبلیغات هستند تا عکس ها و فیلم هایی با کیفیت خوب و بدون سایه داشته باشند.


خرید چراغ های حلقه ای یا رینگ لایت به عنوان منبع اصلی نور در عکاسی پرتره استفاده می شود و نوری بسیار نرم و یکدست ایجاد می کند که عکاسی را فراهم می کند.


در زیر می خواهیم بهترین رینگ لایت های عکاسی از مارک های مختلف را بررسی کنیم + نکات مهم در هنگام خرید ، ببینیم کدام مدل و مارک برای شما مناسب تر است.


مقاله پیشنهادی برای مطالعه: +۱۰ مدل قلم نوری مخصوص برای تدریس آنلاین


فهرست مقاله

رینگ لایت عکاسی چیست؟

همانطور که از نامش پیداست ، این دستگاه ساده یک حلقه نوری است که سطح آن با لوله های فلورسنت یا لامپ ها یا LED ها پوشانده شده است. در یک طرف حلقه یا صفحه یا جعبه کنترل برای تنظیمات ، و سطح دیگر با منابع نوری کوچک پوشانده شده است.


راهنمای خرید رینگ لایت عکاسی

به طور معمول ، رینگ لایت از انواع LED های بسیار کوچک و روشن با قدرت تابشی بالا ساخته می شوند. این چراغ ها دارای درجه کلوین نزدیک به نور خورشید هستند. یعنی به هیچ وجه قابل مقایسه با چراغ های LED معمولی با نور سرد نیستند.


آنها همچنین در اندازه های مختلف موجود هستند و شما می توانید هر سایز رینگ لایت را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. اگر جسم کوچک است ، شما نیاز به یک رینگ لایت کوچک با قطر کوچکتر و اگر جسم بزرگتر است ، به یک چراغ حلقه ای با قطر بزرگتر نیاز دارید.


این نور حلقه ای برای عبور از لنز دوربین بصورت دایره ای ساخته شده است تا بتوانید عکس بگیرید ، منبع نور لنز دوربین را احاطه کرده تا جزئیات سوژه مشخص باشد.


شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که آیا برای خرید یک دوربین حرفه ای به تجهیزات اضافی احتیاج ندارید ، اما در اینجا باید به شما بگوییم که چشمک زدن دوربین و فلاش های فضای باز با ایجاد سایه باعث می شود عکس هایی با کیفیت پایین با سایه های مزاحم داشته باشید.


مهمترین دلیل استفاده از رینگ لایت عکاسی چیست؟

رینگ لایت در عکاسی برای موضوعاتی استفاده می شود که باید از نزدیک عکاسی شوند و جزئیات بیشتر مشخص باشد. هرچه دوربین و منبع نور به یک جسم نزدیکتر باشد ، دید دوربین و زاویه فلاش دورتر می شود و سایه های بیشتری در اطراف آن ایجاد می شود.


هنگام استفاده از فلاش های خارجی ، لامپ یا قسمتی از سر فلاش معمولاً در حدود ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر بالاتر از دیافراگم لنز قرار دارد و باعث ایجاد سایه های تیز و تیز در زیر چانه ، بینی و ابروها در نمای نزدیک و نزدیک می شود.


یکی دیگر از ویژگی های مثبت رینگ لایت ایجاد نور بسیار زیبا در چشم سوژه است که باعث می شود چشم سوژه بدون نیاز به استفاده از لنزهای چشم خودنمایی کرده و زیباتر شود.


به همین دلیل است که بیشتر عکاسانی که در آرایشگاه ها کار می کنند ترجیح می دهند از چراغ های حلقه ای استفاده کنند.


در نتیجه مهمترین دلیل برای استفاده از رینگ لایت حذف سایه های اضافی و عکاسی با کیفیت و همچنین ایجاد نور زیبا در چشم سوژه است.


نکاتی مهم قبل از خرید رینگ لایت‌ عکاسی

اندازه رینگ لایت


اندازه رینگ لایت با توجه به محدوده حلقه توسط LED ها بیان می شود. چراغ های حلقه ای در اندازه های ۱۰ تا ۲۰ اینچ تولید می شوند. اگر محدودیت بودجه ندارید ، هرچه لامپ حلقه بزرگتر باشد ، از آن بیشتر استفاده می شود.


کنترل میزان و زاویه نوردهی


اکثر مدل های موجود در بازار قابلیت تنظیم نور را دارند. این ویژگی تنظیم نور به شما کمک می کند بدون تغییر فاصله بین لنز و سوژه ، نور مناسب را بدست آورید. با این حال ، برخی از مدل های بازار به صورت متوالی طراحی می شوند و شما باید عوامل دیگر را بر این اساس تنظیم کنید.


پایه قرارگیری گوشی موبایل در رینگ لایت


هرچه پایه نوری لبه بیشتر باشد ، برای عکاسی بهتر است. پایه های چراغ های حلقه ای قابل تنظیم ارتفاع هستند و اگر بلندتر هستند ، می توانید از آنها برای اجسام مختلف استفاده کنید. نکته دیگر قابلیت قرار دادن دوربین در پشت چراغ حلقه است که به تازگی به این محصولات اضافه شده است.


به نظر می رسد اکثر تهیه کنندگان نگران عکاسی و عکس های سلفی در رسانه های اجتماعی هستند. قبل از خرید چراغ های حلقه ای مجهز به نگهدارنده تلفن ، به عرض تلفن هوشمند نصب شده توجه کنید.


Comments