خرید وب کم کامپیوتر ارزان

 وب کم کامپیوتر و لپ‌ تاپ یک دوربین فیلم‌برداری است که یک تصویر یا یک فیلم را از طریق رایانه در یک شبکه رایانه‌ای مانند اینترنت پخش می‌کند. این روزها استفاده از وبکم در شرایط کرونایی برای برقراری ارتباط تصویری با دوستان و شرکت در کلاس ها مجازی اهمیت بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده است. اکثر لپ تاپ ها به وبکم مجهز هستند اما گاهی ممکن است کیفیت و حتی زاویه دید این دوربین ها، باب میل ما نباشد. در این صورت خرید یک وبکم مناسب گزینه خوبی محسوب می شود.


وب کم چیست ؟

وب کم‌ها معمولاً دوربین‌های کوچکی هستند که روی یک میز قرار می‌گیرند، به مانیتور کاربر متصل می‌شوند یا درون سخت‌افزار ساخته می‌شوند. از وب کم کامپیوتر و لپ‌ تاپ می‌توان در طول یک جلسه گپ ویدیویی شامل دو یا چند نفر، با مکالماتی که شامل صدا و فیلم زنده است، استفاده نمود.

نمونه ‌ای از این وب کم ‌ها را می‌توان به دوربین iSight اپل در لپ‌تاپ ‌های اپل، iMac و تعدادی از آیفون ‌ها اشاره نمود که با استفاده از برنامه پیام فوری iChat می‌توان از وب کم برای جلسات گفتگوی ویدیویی استفاده نمود. نرم‌افزار وب کم کامپیوتر و لپ‌ تاپ به کاربران امکان ضبط یا پخش ویدئو را در اینترنت می‌دهد. از آنجا که پخش ویدیو از طریق اینترنت به پهنای باند زیادی نیاز دارد، چنین جریان‌هایی معمولاً از فرمت‌های فشرده استفاده می‌کنند.

حداکثر رزولوشن یک وب کم کامپیوتر و لپ ‌تاپ نسبت به بیشتر دوربین ‌های فیلم‌برداری دستی کمتر است، زیرا وضوح بالاتر در هنگام انتقال کاهش می‌یابد. وضوح پایین، وب کم‌ها را نسبت به اکثر دوربین‌های فیلم‌برداری نسبتاً ارزان می‌سازد اما این کیفیت برای جلسات گپ تصویری کافی است.


انواع مختلف وبکم کامپیوتر و لپ‌تاپ

وبکم‌ ها دوربین ‌های فیلم‌ برداری دیجیتالی کوچکی هستند که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم به رایانه شخصی شما یا یک شبکه رایانه‌ای متصل می‌شوند. همانطور که گفتیم، بسیاری از لپ‌تاپ ‌ها و مانیتورهای کامپیوتر دارای یک وبکم داخلی هستند اما ممکن است این ابزارها دارای قابلیت‌های پیشرفته‌تری مانند panning، ردیابی خودکار و وضوح تصویری بالاتر نباشند.


امروزه چهار نوع وب کم وجود دارد که در بازار موجود است:

وب کم یکپارچه: بسیاری از لپ‌تاپ‌ها دارای وب کم‌های داخلی یا یکپارچه، واقع در مرکز بالای صفحه هستند. در بیشتر موارد، این وب کم کامپیوتر و لپ‌تاپ داخلی معمولاً تصویر و فیلم با کیفیت پایینی را نسبت به یک وب کم کامپیوتر و لپ‌تاپ خارجی ثبت می‌کند. در نتیجه، انواع مختلفی از لپ‌تاپ‌ها وجود دارد که دارای دوربین‌های دوگانه هستند، یکی برای کنفرانس‌های ویدئویی و دیگری برای تصاویر ثابت. سایر مدل‌های لپ‌تاپ ممکن است از قابلیت چرخش نیز برخوردار باشند بنابراین می‌توانید زاویه دید آن‌ها را تغییر دهید. این وب کم‌ها امکان اسکایپ یا عکس گرفتن را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

وب کم‌های مستقل: اگر یک وب کم کامپیوتر و لپ‌تاپ مستقل را انتخاب کنید، شما گزینه‌های بیشتری از جمله کیفیت دوربین، میکروفون یا هدست را در اختیار خواهید داشت.

خرید وب کم کامپیوتر ارزان

وبکم با میکروفون: بسیاری از وب کم‌ های مدرن دارای میکروفون‌ هایی هستند که درون آن‌ ها قرار گرفته است و به این معنا است که نیاز به میکروفون یا هدست جداگانه ندارید. این وبکم کامپیوتر و لپ‌ تاپ گزینه‌ ی مناسبی است اگر می‌خواهید از شلوغی وسایل جانبی و وجود سیم‌های مختلف روی میز خود جلوگیری کنید.

وب کم‌های شبکه: دوربین‌های شبکه به‌طور مشابه با وب کم‌های سنتی کار می‌کنند اما اطلاعات خود را از طریق اتصالات بی‌سیم یا اترنت ارسال می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، بسیاری از وب کم‌ های کنفرانس ‌های تخصصی از قابلیت‌های بی‌سیم استفاده می‌کنند. همچنین بسیاری از سیستم‌های امنیتی خانگی نیز از این وب کم‌ها استفاده می‌کنند.


Comments