ويژگي يك خانواده خوب را بشناسيد

 ما از کارشناسان رشد کودک پرسیدیم که کودکان بیشتر از والدین خود چه می خواهند. پاسخ آنها به شرح زیر بود:

تصویر

– ایجاد آداب و رسوم خانوادگی:
داشتن آداب و رسوم خاص به شما و فرزندتان امکان ارتباط می دهد ، مهم نیست که این آداب و رسوم چیست.

تهیه یک وعده غذایی ساده با هم ، خواندن یک داستان هر شب ، کاشت گل یا باغبانی در باغ ، انجام یک بازی فکری مورد علاقه ، اینها انواع تشریفاتی است که کودکان دوست دارند. خلاق باشید ، من پدری را می شناسم که هر جمعه صبح دخترش را برای صرف صبحانه بیرون می برد. در واقع مهم نیست که آداب و رسوم چیست ، تا زمانی که کاری باشد که شما و فرزندتان دوست دارید انجام دهید ، مهم است که به آن ادامه دهید. حتی وقتی از کودک خود عصبانی هستید ، عنوان مجازات را از کودک خود محروم نکنید.

۲٫ شخصیت فرزند خود را بشناسید.

اساس پدر یا مادر خوب بودن این است که واقعاً اخلاق کودک خود را بشناسید و با نحوه والدین او سازگار شوید. هر کودکی ، حتی در خانواده ، متفاوت است. اگر شخصیت هر کودک را به طور مستقل درک کنید و با او رفتار مناسبی داشته باشید ، جنگ ها و نبردها را به حداقل می رسانید. اگر کودک بسیار فعالی دارید ، باید از بازی شبانه با او خودداری کنید ، زیرا این کار خوابیدن را برای او دشوار می کند ، در عوض وی را مجبور به انجام کارهای ملایم می کند که به او کمک می کند تا آرام شود. یا شاید شما فرزندی دارید که در ترک مکان های مورد علاقه خود مشکل دارد.

در این صورت ، قبل از اینکه زمین بازی را ترک کنید ، باید به او اطلاع دهید تا راحت تر شود. هرچه بهتر با شرایط فرزند خود سازگار شوید ، جنگ و درگیری کمتر خواهد بود.

۳٫ نقش یک والدین خوب را بازی کنید.

والدین باید هر شب از خود بپرسند ، اگر فرزند من فقط از رفتار من یاد می گیرد ، امروز چه چیزی یاد گرفته ام؟ شاید رایج ترین اشتباهی که والدین مرتکب می شوند ، گفتن عکس آن است. ما با فرزندانمان در مورد خویشتنداری و صبر صحبت می کنیم و سپس وقتی دیر به راه می افتیم از عصبانیت منفجر می شویم. ما به آنها می گوییم شایعه نکنند و سپس دقیقاً همان کار را می کنیم و آنها را مجبور می کنیم صادق باشند ، اما خودمان دروغ می گوییم.

ويژگي يك خانواده خوب را بشناسيد

این بدان معنا نیست که والدین باید کامل و کامل باشند. اما وقتی در کاری شکست می خوریم ، لازم است فرزندانمان از اشتباهات خود درس بگیرند. به عنوان مثال ، وقتی احساس استرس و انتقاد شدید می کنید ، باید بعداً برگردید و بگویید ، “من اشتباه کردم. سرت داد زدم. او نیاز به آرامش داشت. “با این کار ، شما به فرزند خود اهمیت احترام و بخشش را می آموزید.” اگر در یک وضعیت چالش برانگیز هستید ، باید به کودک خود ببنید که برای غلبه بر آن تمام تلاش خود را می کنید. به فرزند خود نشان دهید که می توانید از پس کارها برآیید در مواقع سخت و این به او کمک می کند تا در مواقع سخت نیز همینطور باشد.

 

۴- او را به کاوش و کاوش تشویق کنید.

کودکان عاشق کاوش و اکتشاف هستند و این قسمت اساسی از روش یادگیری آنها است. وقتی والدین مدام می گویند: “این کار را نکنید یا از آن اجتناب کنید” ، کودکان یاد می گیرند در مورد چیزهای ناآشنا ترسو باشند.

هنگامی که کودکان چیزهای جدید را کشف می کنند ، واکنشهای مثبت زیادی از والدین دریافت می کنند ، آنها با قدرت و اعتماد به نفس بیشتری زندگی می کنند تا اطمینان حاصل کنند که کودک شما کاوش و کاوش می کند تا در ابتدا بتوانید محیط خانه را ایمن کنید. از بین آنها سرگردان شوید و سپس اجازه دهید در آشپزخانه با بشقاب و قاشق بازی کند. او را با انواع مختلف غذا آشنا کنید. او را به کتابخانه ها ، پارک ها ، باغ وحش ها و موزه های هنری ببرید. اگر کودک خود را به مرورگر تشویق کنید ، او از این کار برای یادگیری در طول زندگی خود استفاده می کند.

۵- محدودیت های خاصی تعیین کنید.

کودکان در خانه ای که ساختار ، مرز و قانون دارد رشد می کنند. اما بسیاری از والدین این اشتباه را دارند که احساسات خود را در مورد قوانین فرزندانشان منتقل می کنند. ما در بزرگسالی دوست نداریم مردم به ما بگویند چه کاری باید انجام دهیم و فکر می کنیم فرزندانمان نسبت به قوانین واکنش منفی نشان می دهند. اما فرزندان به والدینی نیاز دارند که بتوانند حد و مرزهایی تعیین کنند و تسلیم نشوند. من نمی گویم که فقط برای اثبات رئیس بودن شما ، ایجاد قوانین ، مهم است که به دلایل منطقی محدودیت هایی را تعیین کنید و آنها را به روشی دوستانه و معنی دار برای فرزندان خود توضیح دهید ، اما تحقیقات نشان می دهد که قوانینی وجود دارد. و ساختار را به کودکان بیاموزید تا احساس امنیت کنند و به آنها خویشتن داری و اعتماد به نفس را بیاموزید.

Comments